Facebook annoncering

Facebook er stadig den mest populære sociale medieplatforme blandt dine målgrupper, og som annonceringplatform er den uundværlig i din virksomheds digitale strategi. Facebook er nemlig en guldgrube af indsamlede data, som du kan bruge til at målrette dine budskaber.

Hvordan fungerer annoncering på Facebook?

Facebook, der ejes af selskabet Meta, er verdens største sociale netværk med knap 2 milliarder aktive brugere, og i Danmark har 88% af befolkningen en profil. Det giver dig som annoncør rig mulighed for at nå ud til mange interessante og brede målgrupper på kun én platform.

Det er gratis at oprette en profil på Facebook, men til gengæld giver brugerne Facebook tilladelse til at indsamle data om bl.a. deres interesser og adfærd. Disse data får du som annoncør mulighed for at bruge, når du tilrettelægger dine annoncer. Derudover er en af de største fordele ved at annoncere på Facebook, at du kan få dine målgrupper til at engagere sig i dit indhold. Det giver dig mulighed for at skabe en relation til både nye og loyale kunder, og de vil være mere tilbøjelige til at huske dit brand.

Facebooks annonceringsplatforme tilbyder dig et væld af muligheder, og det kan være svært at overskue, hvordan man skal gribe det an i starten. Du skal begynde med at spørge dig selv: hvad ønsker du at opnå med dine annoncer? Vil du skabe mere trafik til hjemmesiden? Generere nye leads? Skal dine budskaber opnå bred rækkevidde, eller vil du opbygge en relation til eksisterende kunder? Vil du have flere brugere til at downloade en app eller få folk til at skrive sig op til dit nyhedsbrev?

Med Facebookannoncering behøver du ikke at skyde med spredehagl. Du kan målrette hver annonce til specifikke målgrupper, som vil være tilbøjelige til at handle på dem – hvis du altså gør det korrekt! Dine annoncer kan nemlig forsvinde i mængden, hvis de ikke bliver sat optimalt op. Det kan vi hjælpe dig med! Vores erfarne specialister kender Facebooks annonceringsmuligheder til fingerspidserne, og vi ved lige nøjagtigt, hvordan vi udarbejder annoncer, der opfylder dine målsætninger.

Hvad er Facebook Retargeting?

Du har måske en målsætning om at skabe flere konverteringer på dine hjemmeside, og her kan Facebook Retargeting være en genial støttefunktion til din digitale indsats.

Retargeting er metode til at komme i kontakt med potentielle kunder, som tidligere har interageret med dig på Facebook eller besøgt din hjemmeside. De har måske besøgt bestemte landingpages på din hjemmeside eller endda lagt et produkt i indkøbskurven uden at gennemføre et køb. Det kan også være brugere, som tidligere har liket content på din facebookside, set din videoer eller klikket på links.

Vores SoMe-specialister er knivskarpe til Facebook Retargeting, så du kan få bedre resultater og flere konverteringer på dine annoncer. Du har stor mulighed for at tiltrække kunder, der allerede er langt inde i kunderejsen ved at målrette dine annoncerne efter deres adfærd. Vi kan eksempelvis tilrettelægge annoncer, som viser en kunde et bestemt produkt, de tidligere har set på din hjemmeside.

Hvad koster det at annoncere på Facebook?

Det koster dét, som du vil give. Du fortæller nemlig Facebook, hvor meget du vil bruge på dine annoncer, hvorefter Facebook vil forsøge at give dig så mange resultater som muligt ud fra budgettet.

Prisen er derfor afhængig af to variabler: dit samlede budget og prisen pr. resultat, du får.

Prisen for hvert resultat, du får er kontrolleret af din budstrategi, som kan være tre forskellige: forbrugsbaserede, målbaserede og manuelle bud. Du kan dog også vælge, om Facebook skal fordele dit budget jævnt over den periode, annoncen kører.

Hvilken tilgang til budget og budstrategi er op til dig, og derfor er det svært at spå om prisen, da det afhænger meget af, hvad du vælger. Hvis du er i tvivl om, hvordan du skal gribe det an, så tag fat i vores SoMe specialister – de kan uden tvivl hjælpe dig med at lægge det rigtige budget og vælge en god budstrategi.

Læs mere om digital strategi

Læs mere om markedsføring på sociale medier

Fremtidens kommunikation er grøn og bæredygtig!

Buchs har en stærk holdning til både miljø og bæredygtig kommunikation. Vi har udvalgt tre verdensmål, som vi aktivt arbejder for at implementere både i Danmark og i vores afdeling i Vietnam. Er du nysgerrig på hvordan din virksomheds kommunikationsmaterialer bliver mere bæredygtige?

Buchs & miljøet

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers SoMe workshop med en af vores dygtige specialister.

Tilmeld dig
Kontakt

Kontakt Tina

Projektleder og SoMe specialist

+45 5089 9356
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Book et møde