Markedsføring på sociale medier

Undgå at spilde din tid, dine kræfter og masser af dyrebare annoncekroner på de sociale medier. Det kan være udfaldet, hvor du poster usammenhængende content og ikke formår at engagere dine følgere, fordi du ikke har lagt en strategi og en plan. Lad vores digitale marketingspecialister hjælpe dig med at nå dine målsætninger på de sociale medier.

Sådan kommer du i gang med sociale medier

Det er vigtigt, at du udarbejder en overordnet strategi på Instagram, Facebook og andre sociale medier. Du kan ikke nøjes med at fokusere på den enkelte platform. Du har brug for en helhedsorienteret plan for dine digitale medier, hvis du vil opnå synlige resultater.

Du skal bl.a. overveje:

  • Hvad er formålet med din tilstedeværelse på de sociale medier?
  • Hvem er målgruppen for dine opslag?
  • Hvilke leads ønsker du at generere?
  • Hvilken tone-of-voice skal du bruge?
  • Hvordan skal dit visuelle udtryk være?
  • Hvem skal drifte dine platforme?

Når du har overvejet disse punkter, er du klar til at lægge en SoMe-strategi for din virksomhed.

Annoncering eller organisk content?

Du har sikkert hørt, at organiske opslag ikke performer særligt godt. Det er en sandhed med modifikationer. Det er rigtigt, at bl.a. Facebooks algoritmer er i konstant forandring og ikke altid tilgodeser dine organiske opslag. Men hvis du formår at producere godt, engagerende kvalitetsindhold, vil dine følgere også belønne dig med både kommentarer, likes og delinger – og det vil kunne ses på opslagets rækkevidde.

Men det kan være en udfordring at trænge igennem støjen, og her kan vi som specialister hjælpe dig. Vi er klar med de nyeste værktøjer samt viden inden for udvikling af content, annoncering på de sociale medier og analyse af data. Vi anbefaler normalt vores kunder at arbejde med en strategisk tilrettelagt kombination af organiske og betalte opslag for at opnå de bedste resultater.

Vi kan hjælpe dig med alt lige fra strategi, koncept, redaktionsplaner, kampagneopsætning, målinger og rapporteringer. Vi hjælper med at øge dit salg, butikstrafik, skaffe flere leads og give et større kendskab til dit brand. Det kan være en fordel at køre løbende kampagner på de sociale medier, som tiltrækker nye potentielle kunder, skaber trafik til dit website og indsamler nyttige data i forhold til videre markedsføring og salg. Dokumentation af dine resultater er brugbare i forhold til kampagnetilskud – både når det gælder paid, owned og earned media.

Paid media: Her taler vi om de digitale platforme som du skal betale for at være synlig på. Det kunne f.eks. være Google Ads, webbannerannoncering eller annoncering på sociale medier. Med disse platforme har du mulighed for at nå ud til både nuværende og potientielle kunder – men du skal betale for det.

Owned media: De platforme, som du selv ejer og administrerer. Det er f.eks. din hjemmeside, dine sociale medieprofiler, nyhedsmails og white papers. Her når du primært ud til eksisterende kunder – og det er vigtigt, at du har fokus på at levere indhold som engagerer målgruppen og guider dem videre på kunderejsen.

Earned media: De omtaler, du har fået – såsom anmeldelser, artikler, likes og søgemaskineoptimering. Denne omtale har du ikke selv kontrol over, men du kan bidrage til den positive omtale ved at give dine kunder en god oplevelse og dele relevant indhold med dem.

Når du vælger et samarbejde med Buchs, så tilrettelægger vi indsatsen efter, hvad du har behov for. Vi kan udvikle hele den overordnede strategi, udarbejde kreativt content og drifte dine sider for dig. Men vi kan også være din trofaste sparringspartner, hvis du selv ønsker at stå for det hele. Eller måske har du brug for en kombination af de to løsninger?

Tag kontakt til os allerede i dag, så vi sammen kan finde den bedste SoMe-løsning til din virksomhed.

Læs mere om foto og video

Læs mere om copywriting og content

Læs mere om kampagneplanlægning

Grøn kommunikation:
Buchs har en holdning til miljø!

Buchs & miljøet

Nyhed:
Vi har åbnet Buchs Labels!

Besøg hjemmesiden

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers online marketing workshop med en af vores digitale specialister.

Tilmeld dig
Tips og tricks til markedsføring