Pinterest annoncering
Pinterest er kilde til evig inspiration og information for platformens brugere, der bruger platformen som en ny slags søgemaskine. Det er der bare ikke så mange danske virksomheder, som udnytter endnu – derfor kan det betale sig at være en af de første!
Hvorfor annoncere på Pinterest?
Platformen har endnu ikke for alvor fået fat i de danske virksomheder – og netop derfor er priserne for annoncering på Pinterest i Danmark kunstigt lave. Årsagen hertil er det lave antal af annoncører. Der er derfor mange penge at spare, hvis du kommer på platformen som én af de første.
Pinterest annoncering har taget noget af det bedste fra både Facebook og Googles annonceplatforme og skabt en rigtig stærk platform med et intuitivt flow, når du skal opsætte og målrette annoncer.
Hvad er mulighederne?
Pinterest annoncering er endnu en kanal med stort potentiale og en oplagt kanal at tænke ind som en del af dit marketingmix. Pinterest adskiller sig fra andre kendte platforme, da man her kommunikerer på en kanal, der fungerer som en blanding af et socialt medie og en søgemaskine. Hvor Pinterest i begyndelsen blev anvendt udelukkende som et inspirationsmedie, bliver det nu i højere grad anvendt som en søgemaskine på samme måde som Google.
Pinterest slår selv på, at annoncerne på deres platform ikke forstyrrer brugerne (Pinners, som de kalder dem), men tilføjer værdi ved at inspirere dem gennem relevant indhold. Det sætter nogle krav til det mindset annoncører arbejder ud fra, når annoncer udarbejdes. Det er et mindset, som udløser et helt nyt potentiale for, hvordan content designes, produceres og sættes i verden.
Vil du i gang med at inspirere dine målgrupper med dine annoncer? Vi tilbyder gerne vores ekspertise, så du kan udnytte potentialet på Pinterest og skabe vækst i din virksomhed.