Copywriting & content

Skab content, der konverterer. Det er grundlæggende dét, det handler om, når vi smider content ud i verden – at nogen bider på og handler på det. Det er en svær disciplin at producere godt content, der både har fængende tekster og visuelle elementer. Men det kan lade sig gøre.

Hvordan laver man godt indhold?

Hvad kendetegner godt content? Det dækker over både indhold og form. Det er en samlet betegnelse for et kommunikationsprodukt, der som regel har flere elementer, f.eks. tekster, video, foto, grafik, lyd, CTA’s og links.

Godt content kræver, at du kan skrive fængende tekster, som vækker læserens interesse og inspirerer dem til at gøre noget. Det visuelle element skal tiltrække opmærksomhed og passe sammen med teksten, mediet og formatet. Og der skal være noget at handle på i form af Call to actions! Vil du have modtageren til at kommentere dit opslag? Skal de tilmelde sig dit nyhedsbrev? Skal de klikke ind på din hjemmeside? Hvordan skal de konvertere?

Det er en svær disciplin at producere godt indhold. Det kræver et skarpt blik at sætte alle elementerne i dit indhold sammen, så det skaber gode resultater.

Hos Buchs er vi eksperter i at producere godt content, der får dine målgrupper til reagere og handle! Vi har samlet flere kompetencer under samme tag, hvilket betyder at alt indhold udarbejdes i tæt dialog mellem f.eks. vores copywriters, grafiske designere og digitale eksperter. Resultatet er helstøbt content, der skaber resultater.

Tekster der fanger læseren

Dine tekster skal fange dine læseres opmærksomhed fra start, og det kan man gøre på mange måder.

Du kan f.eks.:

  • Stille et spørgsmål: Et kommunikativt greb, som sætter tankerne i gang.
  • Indlede med et citat: Indrammer essensen af tekstens tema, hvilket pirrer læseren.
  • Give et løfte: ”Bliv bedre til SoMe, hvis du læser med her…” er et løfte, som læseren gerne vil have indfriet.
  • Droppe flosklerne: Undgå klichéerne og flosklerne – det er tomme ord. Prøv at overraske dem i stedet.
  • Fortælle historier: brug redskaberne fra den klassiske fortællekunst med berettermodeller, hovedpersoner og dramaturgiske virkemidler
  • Bruge sanserne og lege med sproget: mennesker husker bedst med sanserne. Husker du den lyserøde elefant? Så du at den havde skrevet ”Skriv godt!” på maven?

… eller du kan få hjælp til at skrive fængende og velformulerede tekster af vores specialister. Vi anvender retoriske virkemidler, billedsprog, sætningskonstruktion og psykologi når vi udvikler tekster til:

  • Strategi
  • Branding
  • Websites
  • Nyhedsmails
  • Sociale medier
  • Annoncer
  • Kampagner
  • Seo
  • Storytelling
  • Pressemeddelelser
  • Employer Branding

Læs mere om storytelling

Læs mere om koncept og markedsføringsplanlægning

Husk de visuelle virkemidler

Husk at sociale medier er visuelle medier. Det er derfor ikke nok at smide en super skarp og fængende tekst op på dine SoMe-platforme. Den skal have følgeskab af et visuelt element enten i form af en lækker grafik, inspirerende billeder eller en underholdende video.

Læs mere om markedsføring på sociale medier

Læs mere om video- og filmproduktion

Læs mere om foto

Fremtidens kommunikation er grøn og bæredygtig!

Buchs har en stærk holdning til både miljø og bæredygtig kommunikation. Vi har udvalgt tre verdensmål, som vi aktivt arbejder for at implementere både i Danmark og i vores afdeling i Vietnam. Er du nysgerrig på hvordan din virksomheds kommunikationsmaterialer bliver mere bæredygtige?

Buchs & miljøet

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers SoMe workshop med en af vores dygtige specialister.

Tilmeld dig
Kontakt

Kontakt Tina

Projektleder og SoMe specialist

+45 5089 9356
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Book et møde