Koncept & markeds­førings­planlægning

Drømmer du om at dit brand skiller sig tydeligt ud fra konkurrenternes? Lad os hjælpe dig med at udvikle et stærkt og kreativt kommunikationskoncept, der tager dine markedsføringskampagner til nye højder.

Et stærkt koncept binder alt sammen

Du har måske allerede udarbejdet en strategi, der er velunderbygget af gode indsigter og analyser. Du ved, hvad du ønsker at opnå med din kommunikationsindsats og er klar til at eksekvere på den. Men der mangler et element, der binder det hele sammen og gør din indsats sammenhængende og gennemført på tværs af kanaler. Du mangler et stærkt, kreativt koncept.

Et koncept kan være udgangspunktet for en visuelt kreativ kampagne, der implementeres på tværs af medier og platforme. Det kan også udtrykke kernefortællingen i en brandingindsats, hvor din virksomheds identitet formidles på en original og anderledes måde. Eller måske fungerer konceptet som rammen for en digital indsats på sociale medier, hvor kreativt content bliver udarbejdet på baggrund af konceptet som grundidé.

Et vellykket koncept er en grundlæggende idé, som udspringer fra kernen af dit produkt, din ydelse eller din virksomhed. Det kan være den detalje, som markerer din virksomhed ekstra stærkt i dine målgruppers bevidsthed. Et godt koncept kan styrke relationen til din målgruppe, hvilket har stor betydning, hvis du ønsker at de skal ændre adfærd eller holdninger og købe dine produkter/ydelser. Det er desuden en effektiv måde at skabe opmærksomhed, da et godt koncept ofte er kreativt, originalt eller opsigtsvækkende.

Vi har solid erfaring med at idéudvikle og skabe stærke, originale koncepter, der kan foldes ud på tværs af medier, platforme og kanaler i kreative kampagner og setups. Vi har udarbejdet koncepter for både offentlige og private virksomheder, såvel som kulturinstitutioner.

Vi indleder altid konceptudviklingen med at få den overordnede strategi på plads. Herefter analyserer vi den viden og de indsigter, vi er kommet frem til i processen. Således sikrer vi os, at konceptet kommer til at understøtte virksomhedens overordnede strategi og målsætninger.

Derfor skal din marketingindsats planlægges!

Mange virksomheder har oplevet at miste pusten, når de indledende strategiske øvelser er på plads. Det kan resultere i uklare kampagner og mangel på synergi i kommunikationen. Derfor er professionel projektledelse en vigtig faktor for at kunne lykkes med din virksomheds målsætninger. Du skal sørge for at lægge en markedsføringsplan, som du kan læne dig op ad løbende.

Med din unikke brancheviden og vores markedsføringsevner er vi et stærkt hold. Vi kan hjælpe dig med at skabe synergi og flow mellem dine markedsføringsindsatser, så der er en rød tråd i hele din kommunikation. Vi vurderer og justerer i fællesskab indsatsen i forhold til din virksomheds målsætninger løbende, så dine indsatser bærer frugt.

Vi sikrer, at dine kampagner hænger sammen med kommunikationsstrategien både online og offline. Det betyder, at vi tilrettelægger en markedsføringsplan, der bevæger sig på både et taktisk og operationelt niveau, og som sørger for at indfri de strategiske målsætninger, du arbejder med.

Vi hjælper dig med at udarbejde en markedsføringsplan, som ikke kommer til at samle støv nederst i skuffen. En markedsføringsplan skal være brugbar og overskuelig, så den er til at anvende. Vores specialister har erfaring med alle trin i kunderejsen, og vi guider dig sikkert gennem hele processen. Vi hjælper dig bl.a. med at måle og analysere resultater fra SEO, SoMe annoncering og leads til dit website.

Sådan kommer du i gang

Når du skal i gang med en ny markedsføringskampagne, er der nogle grundlæggende ting du skal have styr på først:

  • Strategi
  • Produkt
  • Målgruppe
  • Salgskanal
  • Budget

Markedsføringsstrategi og analyse

Enhver markedsførings-og kommunikationsindsats skal stå på skuldrene af en velfunderet og gennemtænkt strategi. Strategien tager udgangspunkt i en analyse af din virksomheds situation, udfordringer, identitet og kontekst. Det er på dette niveau, at du får formuleret vigtige kernefortællinger, brandidentiteter og målsætninger. Målsætningerne er udgangspunktet for enhver forretning, da de er med til at sikre retning og skabe resultater, der kan evalueres og måles på.

Læs mere om markedsføringsstrategi og analyse.

Produkt

Produkter kommer i mange størrelser og former. Produkt er en afgørende faktor, når det kommer til markedsføring. Sælger du produkter, services eller måske begge dele? Sælger du forskellige produkttyper, der komplimenterer hinanden? Måske giver det bedst mening at markedsføre et enkelt produkt i første omgang, og derefter introducere komplimenterende produkter efterfølgende. Den stærkeste fremgangsmåde afhænger af din virksomheds unikke DNA.

Målgruppe

Kender du allerede din målgruppe? Ønsker du at sælge b2b, b2c, b2g eller en kombination af disse? Ved at kende din målgruppe ind til benet, står du langt stærkere. Indsigt og analyse er nøglen til succesfuld markedsføring.

Salgskanal

Det er vigtigt at tage stilling til hvor på kunderejsen, du ønsker at påvirke din målgruppe. Det har nemlig indflydelse på, hvilke salgskanaler og platforme du skal udfolde din marketingkampagne på. Buchs styrke er netop kompetencerne til at facilitere marketingkampagner på tværs af platforme. Vi har dygtige fagspecialister inden for alle kommunikationsdicipliner, og vi kan dermed hjælpe dig med at definere de salgskanaler, der skaber de bedste resultater i forhold til din målsætning.

Budget

Budgettet definerer på mange måder rammerne for din markedsføringsindsats, og dermed i sidste ende også din planlægning. Det er vigtigt, at du sætter et realistisk budget, som fokuserer på de vigtigste elementer i din markedsføringsindsats. Lav eventuelt en prioriteringsliste over, hvad der er mest vigtigt at have i dit budget. Vi kan også hjælpe med at sammensætte et budget, der skaber overblik og matcher dine behov.

Har du brug for hjælp til at lave din markedsføringsplan?

Vi er specialister i at skræddersy en løsning, der giver mening for lige netop din virksomhed. Uanset om du har brug for at bygge en kampagne op helt fra bunden eller allerede selv har taget første spadestik, kan du regne med Buchs som din professionelle samarbejdspartner. Vi har stor erfaring med at udvikle succesfulde koncepter og kampagner, men vi indgår også ofte i rollen som virksomhedens egen marketingafdelings ’højre arm’, hvor hjælper virksomhedens ansatte til selv at drifte kampagner og platforme i hverdagen.

Kontakt Buchs i dag

Fremtidens kommunikation er grøn og bæredygtig!

Buchs har en stærk holdning til både miljø og bæredygtig kommunikation. Vi har udvalgt tre verdensmål, som vi aktivt arbejder for at implementere både i Danmark og i vores afdeling i Vietnam. Er du nysgerrig på hvordan din virksomheds kommunikationsmaterialer bliver mere bæredygtige?

Buchs & miljøet

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers SoMe workshop med en af vores dygtige specialister.

Tilmeld dig
Kontakt

Kontakt Henrik

Adm. direktør

+45 2064 8380
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Book et møde