Storytelling til markedsføring

Alle elsker en god og medrivende historie. Når du arbejder med strategisk storytelling, kommunikerer du til modtagernes hjerter – i stedet for at formidle til deres logik. Sanselige fortællinger gør det nemmere for din målgruppe at huske din virksomhed, fordi de kan mærke dét, du fortæller.

Hvad er storytelling?

Storytelling er kunsten at formidle værdier, følelser og billeder i en tekst, som indrammer essensen af din virksomhed. Effektiv storytelling hjælper din målgruppe med nemmere at huske dit brand, og med at associere de ønskede værdier med dit produkt. Historier skaber billeder hos din målgruppe, hvilket får dem til at personificere dit brand og aktivere en hel række følelser. Det er en måde at tiltrække målgrupper, fordi de selv kan se en hensigtsmæssig mening med at engagere sig.

Hvordan kommer du i gang med storytelling?

Der findes forskellige modeller indenfor storytelling, og før du går i gang som virksomhed skal du beslutte, hvilken type historie du ønsker at fortælle. Det vil ofte være en fordel at indlede sådan et forløb med en workshop, hvor vi lærer jer og virksomheden bedre at kende. Vi har brug for at spørge ind til:

  • Hvem er I som virksomhed? Hvad er jeres historie, kultur og traditioner?
  • Hvorfor er I her? Hvad er jeres purpose?
  • Hvilke værdier står I for?
  • Hvad er jeres vision og mission

Når vi har fået en dybere indsigt i, hvem I er som virksomhed, kan vi hjælpe jer med at prioritere budskaberne og skabe effektiv storytelling, der vinder målgruppens hjerter og flytter varer over disken.

Kontakt os og hør mere om hvordan du kommer i gang med storytelling.

Grøn kommunikation:
Buchs har en holdning til miljø!

Buchs & miljøet

Nyhed:
Vi har åbnet Buchs Labels!

Besøg hjemmesiden

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers online marketing workshop med en af vores digitale specialister.

Tilmeld dig
Tips og tricks til markedsføring