Branding

Udnytter du dit brands fulde potentiale? Husker du at arbejde strategisk med branding og identitet for din virksomhed? Lad Buchs hjælpe dig og din virksomhed med at kigge indad, indsamle og analysere indsigter samt udarbejde en konsekvent og sammenhængende brandidentitet.

Hvad er branding?

Som forbruger kan det måske være svært at sætte ord på, hvad der skaber et stærkt brand, og hvorfor man er fan af et bestemt produkt. Det kaldes branding.

Hvis vi nævner store brands som Apple, Microsoft, Coca-Cola og Nike, har du helt sikkert hørt om dem. De har nemlig skabt stærke brands, der er verdenskendte.

Men der findes også mindre virksomheder, der er blevet lige så kendte lokalt – som de store verdensomspændende koncerner. Her i Randers kan der blandt andre nævnes stærke brands som Randers Regnskov, Memphis Mansion, Dan Dryer, Værket, Randers FC og Rhanders Handsker – for blot at nævnte nogle.

Vi hjælper med at identificere din virksomheds x-faktor og finde frem til den helt særlige værdi, som I skaber på markedet med jeres produkter og services. Ved at tage afsæt i den forskel, I gør og definere, hvem I gør en forskel for, bliver prisen som konkurrenceparameter mindre vigtig.

Formålet med branding er at skabe sammenhæng mellem din målgruppes opfattelse af din virksomhed, og den måde du ønsker, at din virksomhed bliver opfattet. Opgaven er derfor at skabe et unikt billede i målgruppens bevidsthed, som du ønsker at blive identificeret med. Det handler om at få din virksomhed til at fremstå unik og skabe loyale kunder, der vælger dit brand fremfor konkurrenternes på baggrund af de fordele, egenskaber og positive værdier, de tillægger din virksomhed.

Det kræver, at din virksomhed kommunikerer enslydende på alle dine platforme, så du fremstår autentisk og troværdig. Du skal derfor have overblik over hvilke budskaber og værdier, der formidles ud til dine kunder – og hvordan.

Sådan skaber du et stærkt brand!

Første skridt er at få styr på virksomhedens overordnede brandstrategi. Den skaber vi sammen med afsæt i de indsigter, vi indsamler i opstartsfasen. Når brandstrategien har rod i værdier, formål, historie og målsætninger bliver resultatet mere autentisk og solidt. En gennemført brandstrategi kan eksekveres på tværs af flere målgrupper – både internt og eksternt.

Vi kommer til at fokusere på tre punkter:

  1. Brand DNA (hvad er dit brands personlighed og særlige kendetegn?)
  2. Forretningsmål (kortsigtede og målbare vs. langsigtede og drømmende)
  3. Målgruppe (hvad er deres behov, og hvordan vil du imødekomme dem?)

Herefter kan vi udvikle din virksomheds brand identitet og det visuelle udtryk.

Branding er et meget bredt begreb, der kan dække over mange forskellige tilgange og fokusområder. Det er derfor nødvendigt at være bevidst om, hvad man ønsker at opnå, når man arbejder med branding, så man ikke skyder med spredehagl. Hvorfor ønsker du at brande din virksomhed?

Måske har du svært ved at rekruttere nye medarbejdere og har brug for at tiltrække flere kvalificerede ansøgere til din virksomhed? Så kan det være en idé at arbejde med employer branding. Det handler om at gøre din virksomhed attraktiv som arbejdsplads og fokuserer på dine nuværende medarbejderes, som vigtige ambassadører for din virksomhed.

Måske har du udviklet et nyt produkt, som du har brug for at introducere på markedet og skabe kendskab hos dine målgrupper? Så er det produktbranding, du skal tage fat i, der kan positionere dit produkt stærkt på markedet med særlige USP’er.

Eller måske ønsker du at skabe et helstøbt virksomhedsbrand, der hænger sammen over hele linjen i forhold til både interne og eksterne stakeholders? Så skal du vende blikket mod coorporate branding, der fokuserer på at skabe sammenhæng mellem en organisations kultur, image og identitet i forhold til den brede skare af interessenter i din virksomhed.

Læs blogindlæg: Visuel identitet. Hvorfor er det vigtigt for din virksomheds succes?

Få et uforpligtende tilbud

Fremtidens kommunikation er grøn og bæredygtig!

Buchs har en stærk holdning til både miljø og bæredygtig kommunikation. Vi har udvalgt tre verdensmål, som vi aktivt arbejder for at implementere både i Danmark og i vores afdeling i Vietnam. Er du nysgerrig på hvordan din virksomheds kommunikationsmaterialer bliver mere bæredygtige?

Buchs & miljøet

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers SoMe workshop med en af vores dygtige specialister.

Tilmeld dig
Kontakt

Kontakt Heidi

Senior Art Director

+45 3020 8815
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Book et møde