LinkedIn annoncering

LinkedIn er det erhvervsrettede sociale medie, hvor du kommunikerer med virksomheder og tiltrækker kvalificerede medarbejdere til din virksomhed. Annoncering på LinkedIn positionerer din virksomhed i branchen, skaber salg og et stærkt employerbrand.

Hvorfor annoncere på LinkedIn?

Der er 211 millioner aktive LinkedIn-brugere i Europa, og i Danmark er mere end 2 millioner aktive på platformen i 2021. Det gør det til en ret omfangsrig målgruppe, som du kan målrette dine budskaber mod. I modsætning til mange andre sociale medier, har LinkedIn primært et erhvervsorienteret fokus, og der er en overvægt af mænd på platformen (57,2%). Den primære aldersgruppe er mellem 25-34 år (59.1%), som bruger platformen til at søge nye karrieremuligheder og skabe arbejdsrelationer. Ifølge LinkedIns egne statistikker, så kan platformen prale med, at 49 millioner mennesker søger efter et job via platformen, og i hvert minut kommer 6 jobsøgende i job.

LinkedIn er en professionel platform

LinkedIn er den mest populære sociale medieplatform, når virksomheder poster organiske opslag i deres markedsføring (93%). Det skyldes, at LinkedIn er vurderet som den mest troværdige platform.

LinkedIn er ejet af Microsoft og i modsætning til mange andre sociale medier, har LinkedIn primært et erhvervsorienteret fokus. På LinkedIn er annoncering særlig interessant, fordi det er en unik platform, der gør det muligt at målrette annoncer baseret på jobtitel, funktion og branche. Dette giver virksomheder evnen til at ramme målgrupper, som kan være svære at ramme på andre platforme.

LinkedIn er en professionel platform, og det er vigtigt at vælge en stil og tone, der matcher mediet. Hos Buchs er vi eksperter i kommunikation og kan hjælpe dig med at udvikle tekster og visuelt content til dine LinkedIn annoncer. Vi rådgiver og eksekverer LinkedIn annoncer for virksomheder på daglig basis, og vi har derfor også stor erfaring med at måle på vores resultater.

Brug LinkedIn til employer branding

LinkedIn er ikke kun en stærk platform til at nå ud til potentielle kunder, men er også en effektiv platform til at rekruttere stærke jobkandidater. Du kan med fordel bruge platformen til at se hvad dine konkurrenter tilbyder kandidaterne. På den måde bliver du klogere på, hvad der skal til for at få potentielle medarbejdere til at søge job i din virksomhed. Hos Buchs kan vi hjælpe dig med at udvikle og eksekvere en gennemført employer branding kampagne på LinkedIn såvel som dine øvrige kommunikationskanaler.

Hvordan laver man LinkedIn annoncering?

Ligesom på Facebook og Instagram har du mulighed for at vælge forskellige annonceformater på LinkedIn. Det overordnede formål med LinkedInannoncerne bør altid tage udgangspunkt i jeres digitale strategi. Måske ønsker I at nå eksisterende kunder eller udvide kendskabet til jeres brand hos potentielle nye kunder?

Vi anbefaler ofte at opsætte den allerførste annonce med 'reach' som målsætning, hvor flest mulige personer i målgruppen bliver eksponeret for annoncen.

Annoncen kan f.eks. bestå af en kort video, der engagerer og fastholder modtageren, når annoncen bliver vist i deres feed. Herefter kan man følge op med en ’retargeting’ annonce med nyt content, som målrettes efter brugere, der har set flest sekunder af videoen i den første annonce.

Denne målgruppe er allerede varmet op, har et vist kendskab til dit brand og produkt og vil derfor være mere modtagelige for dit budskab. Målsætningen for anden annonce kan f.eks. være ’Tilmeld dig nyhedsmail’, eller ’Book et salgsmøde’ eller andet som giver mening for dig og din virksomhed.

Dette er et eksempel på, hvordan vi arbejder langsigtet med LinkedInannoncering. Det har stor betydning, at man tænker annoncering i det store billede i stedet for som isolerede indsatser. Det sikrer, at du får bedre og mere effektive resultater.

Retargeting på LinkedIn

Retargeting er en genial teknik til at fastholde brugere, som allerede har vist dig interesse. Men for at køre retargeting på LinkedIn skal du først opsætte „Insight Tag“. Dette kodestykke gør det muligt at lave retargeting af besøgende på din hjemmeside. Det er ligeledes muligt at finde „Matched Audiences“, som består af LinkedIn brugere, der ligner din målgruppe.

Opsætning af Insight Tag

For at komme i gang med retargeting og matched audiences, skal du først have opsat dit unikke "Insight Tag" på din hjemmeside.

  • Gå ind i din kampagneadministrator
  • Vælg kontoressourcer og tryk på "Insight Tag".
  • Tagget kan opsættes med Google Tag Manager eller indsættes direkte i koden på din hjemmeside. Du skal som minimum have haft 300 besøgende på din hjemmeside for at kunne bruge denne målgruppetype.

Har du brug for hjælp til den tekniske opsætning? Tag fat i vores digitale eksperter, der kan sætte din annonceringsplatform på LinkedIn op for dig, så du kan komme godt i gang.

Læs mere om foto og video

Læs mere om copywriting og content

Grøn kommunikation:
Buchs har en holdning til miljø!

Buchs & miljøet

Nyhed:
Vi har åbnet Buchs Labels!

Besøg hjemmesiden

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers online marketing workshop med en af vores digitale specialister.

Tilmeld dig
Tips og tricks til markedsføring