Instagram annoncering

Instagram er Facebooks iscenesættende og lækre lillesøster, der i den grad tiltrækker de yngre målgrupper. Mere end to tredjedele af Instagrams brugere er under 34 år, hvilket gør Instagram til et oplagt medie at annoncere på, når du vil nå den yngre generation.

Hvorfor annoncere på Instagram?

I 2012 blev Instagram opkøbt af Facebook (Meta), hvilket betyder, at der i dag kan annonceres på tværs af Instagram, Messenger og Facebook. Instagrams brugerdatabase bliver dermed en del af Facebooks milliard-store database. Dette giver dig som annoncør en guldåre af indsigter, som du kan bruge til at målrette dine annoncer, da Instagrams annonceplatform er den samme som Facebooks. Med mere end 2 milliarder aktive brugere om måneden er Instagram et populært medie blandt brugere under 34 år.

Instagram er et visuelt socialt medie, hvor der er særligt fokus på lækkert visuelt content i form af billeder, grafik og video. Dette sætter nogle særlige krav til det æstetiske udtryk for dine annoncer, som skal være kreative, helstøbte og smukke, hvis de skal passe ind i mediets generelle udtryk og stil. 50% af den danske befolkning på 12 år og opefter har en profil på Instagram. Målgruppen er yngre end på Facebook. 65% af Instagrambrugerne er på mediet flere gange dagligt og i gennemsnit bruger de 26 minutter på Instagram om dagen.

Hos Buchs har vi indgående erfaring med at annoncere på Instagram. Vores specialister har en bred vifte af kompetencer i at udforme kreative og æstetiske annoncer, lave gennemarbejdet markedsresearch og tilrettelægge kampagner i Instagrams annonceplatform. Vi har desuden særligt kendskab til brugeradfærden på Instagram, hvilket også gør os til den ideelle samarbejdspartner, når det kommer til annoncering på Instagram.

Hvad er det særlige ved Instagram?

Instagram er i høj grad kendetegnet ved at være et meget visuelt univers, hvor brugerne deler visuelt content i opslag og stories. Men der er 3 ting, der gør Instagram til en helt unik platform for dig som annoncør.

  1. Skab et unikt visuelt brandunivers: Du kan opbygge et helt unikt brand ved at udfolde din visuelle identitet. Vi udvikler ofte virksomheders visuelle identiteter med grafisk design og stærke konceptidéer, og vi kan også hjælpe dig.
  2. Store muligheder for e-commerce: Instagram har en shopping-funktion, hvor du har mulighed for at tagge produkter og sende dine målgrupper direkte ind på din hjemmeside. Lad vores digitale eksperter hjælpe dig med at opsætte din Instagram Shopping, så du kan konvertere effektivt på dine annoncer.
  3. Opbyg et community af trofaste følgere: Succesfulde virksomheder på Instagram er dygtige til at engagere deres følgere og målgrupper gennem deres annoncer og opslag. Det kræver, at man bruger tid på at følge op på sine følgeres delinger, kommentarerer og likes, men det er godt givet ud for deres loyalitet. Hvis du har brug for hjælp til at overvåge dine annoncer, kan vi også hjælpe dig med det.

Sådan kommer du i gang

For at komme i gang med annoncering på Instagram, så er der en lang række steps, du skal have styr på først. En del af de første trin tekniske opsætninger, som kan være lidt af en mundfuld at overskue første gang. Du skal f.eks. først oprette en Facebookside, en virksomhedsprofil på Instagram og en Facebook Business Manager, som skal knyttes sammen. Du skal desuden opsætte Instagram Shopping, hvis du gerne vil sælge produkter på platformen.

Når de tekniske opsætninger er på plads, kan du komme i gang med selve annonceringsdelen inde i Facebook Business Manager. Her skal du oprette en kampagne, hvor dine annoncer kører fra. Du skal desuden vælge hvilken målsætning dine annoncer skal have, hvilken placering du ønsker, de skal fremkomme i og ud fra hvilket budget.

Vi har hos Buchs stor viden indenfor og erfaring med Instagram annoncering. Vi kan hjælpe dig med både den tekniske del og selve opsætningen af dine annoncer, så du får gode resultater for dine annoncekroner. Vi kan også udarbejde dit visuelle indhold, så din visuelle brandidentitet kan komme til sin ret i det æstetiske Instagram-univers.

Læs mere om logo og visuel identitet

Læs mere om markedsføring på sociale medier

Fremtidens kommunikation er grøn og bæredygtig!

Buchs har en stærk holdning til både miljø og bæredygtig kommunikation. Vi har udvalgt tre verdensmål, som vi aktivt arbejder for at implementere både i Danmark og i vores afdeling i Vietnam. Er du nysgerrig på hvordan din virksomheds kommunikationsmaterialer bliver mere bæredygtige?

Buchs & miljøet

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers SoMe workshop med en af vores dygtige specialister.

Tilmeld dig
Kontakt

Kontakt Tina

Projektleder og SoMe specialist

+45 5089 9356
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Book et møde