TikTok annoncering
TikTok er det hurtigst voksende sociale medie i verden og har over 800 millioner aktive brugere. Brugerne er vilde med den tempofyldte og musikalske platform, der flyder over med kreativt og autentisk indhold. Og dine annoncer blender smukt ind i brugernes feed!
Hvorfor annoncere på TikTok?
Vi har sagt det før, og vi siger det gerne igen: du skal være dér, hvor dine målgrupper er. TikTok har længe været kendt som de unges legeplads, men efterhånden begynder de ældre generationer også at finde vej til platformen.
TikTok tilbyder interessante annonceringsmuligheder gennem deres forskellige formater, som skiller sig ud fra annoncerne på andre sociale medier. Annoncerne bliver ofte præsenteret, så de blender naturligt ind i det brugergenerede indhold, og du har ofte mulighed for at få brugernes komplette opmærksomhed.
Der er desuden ikke så mange virksomheder, der er begyndt at annoncere på TikTok endnu, og det giver dig en kæmpe konkurrencefordel at være en af de første. Du har mulighed for at skabe nogle af de bedste annonceringsresultater på TikTok.
Kunne du tænke dig at kickstarte din TikTok-markedsføring? Book et uforpligtende møde med os, hvor vi kan afdække dine muligheder for at brage igennem på TikTok.
Influencermarketing på TikTok
TikToks brugere kræver autentisk og underholdende indhold. Det betyder, at du skal tænke lidt ud af boksen, når du arbejder med annoncering på TikTok. Desuden skal indholdet i din annonce matche den stil og tone of voice, der eksisterer på platformen, da brugerne ellers vil være tilbøjelige til at swipe videre. De hader nemlig push-reklamer.
Det kan derfor være en rigtig god idé at lave et samarbejde med en influencer, som kender platformen rigtig godt. De giver dine annoncer den autencitet, som brugerne kræver, og deres trofaste følgere vil være mere tilbøjelige til at lytte til influencerens anbefalinger.
Du skal dog være opmærksom på at samarbejde med en influencer, som er relevant for dit brand. Desuden er det en god idé at se på, hvilket indhold influenceren har lavet tidligere på mediet, så du kan få en idé om, hvordan de arbejder og hvordan deres følgere engagerer sig. Din virksomhed bliver nemlig sat i forbindelse med influenceren, så du skal kunne stå inde for influencerens profil.
Vi kan hjælpe dig med at udarbejde en kontrakt, etablere et samarbejde med relevante influencers og opsætte konkrete mål, så du kan måle på resultaterne af samarbejdet.