Visuel identitet & branding
Din visuelle identitet har stor betydning for, hvordan din virksomhed og dit brand bliver opfattet og husket af målgruppen. Hvis du ønsker at skille dig markant ud fra konkurrenterne på markedet, kræver det et stærkt brand med en gennemført visuel identitet, der er baseret på strategiske indsigter.
Hvad er branding og visuel identitet?
Essensen i branding er forholdet mellem din kunde og din forretning. Det handler mere om at opbygge gode relationer til dine kunder gennem et stærkt brand end at sælge et produkt til en konkurrencedygtig pris. Der er en stor fordel ved at styrke dit brand i stedet for at lægge al din i energi i at konkurrere på priser, produkter og services. Det giver dig en unik mulighed for at skille dig ud af mængden på baggrund af, hvem din virksomhed er, og hvad den står for – hvilket er svært for andre at kopiere. Din virksomhed får tillagt unikke og positive værdier, som skaber loyalitet og tilhørsforhold hos dine kunder. Du kan få din virksomhed til at fremstå mere attraktiv med et stærkt brand.
Et stærkt brand på tværs af platforme
Et stærkt brand kræver en autentisk og troværdig kommunikation, der hænger sammen på tværs af alle platforme. Her kan en helstøbt visuel identitet gøre en stor forskel. En visuel identitet består af elementer såsom logo, tagline, typografi, farvepalette, tone of voice og grafiske elementer. Formålet er at skabe en stærk og sammenhængende rød tråd på tværs af de visuelle materialer. Det er med til at sikre, at dit brands visuelle udtryk altid fremstår nøjagtigt som du ønsker, uanset hvor du møder din målgruppe på kunderejsen. Og det får dit brand til at fremstå troværdigt og stærkt! Hos Buchs har vi alle de nødvendige kompetencer til at udvikle og eksekvere din visuelle identitet, og vi går til opgaven med en omnichannel tilgang, som betyder, at vi overvejer alle kommunikationsplatforme og medier, før vi præsenterer vores løsningsforslag.
Få et stærkt brand med en gennemført visuel identitet
Det handler i bund og grund om at tage ejerskab over din virksomhed som brand og sætte rammerne for, hvilke budskaber og værdier du ønsker at signalere, og hvordan du vil møde din målgruppe.
Vi anbefaler altid vores kunder at begynde med at kigge indad og udarbejde en klar brandstrategi, så alle i virksomheden er klædt på til at arbejde i en fælles retning. Vi guider jer sikkert igennem processen, som blandt andet kræver, at I tager aktivt stilling til en række spørgsmål såsom:
- Hvem er I, og hvilke værdier står jeres virksomhed for?
- Hvad er jeres forretningsmål, kernefortælling og formål?
- Hvem er målgruppen, og hvilken relation ønsker I at have til dem?
Afhængigt af virksomhedens størrelse og kompleksitet kan det være en fordel at gå endnu mere i dybden og definere flere identitetsmarkører for din virksomhed, som kan bruges både eksternt og internt i brandingen.
Disse indsigter bruger vi til at designe en visuel identitet, som kommunikerer kernen af dét, som dit virksomhedsbrand står for. Vi sørger for, at de visuelle virkemidler matcher din virksomheds identitet og image, og dermed styrker dit brand. Vi udarbejder også gerne en designmanual, så I får en nyttig drejebog til selv at eksekvere på materialerne i dagligdagen.
Det kan være svært at bevare overblikket i denne proces og se sig selv nøgternt udefra. Få strategisk sparring hos Buchs og lad os hjælpe dig med at skabe en værdifuld strategisk platform for din virksomheds kommunikation, branding og visuelle identitet.
Læs blogindlæg: Visuel identitet. Hvorfor er det vigtigt for din virksomheds succes?