Time Denmark og Time International har i mange år været førende indenfor mandskabslifte monteret på arbejdskøretøjer. Et stærkt, veletableret samarbejde med amerikanske Versalift var et naturligt springbræt til, at Versalift i 2018 opkøbte Time-koncernen i forbindelse med et planlagt generationsskifte.
Det nye generationsskifte gav anledning til at få defineret de nye behov, der opstod i kølvandet på denne beslutning. Danmark er det naturlige brohoved for hele det europæiske marked, og derfor blev det besluttet, at der fra centralt hold skulle skabes et nyt branddesign under det velkendte Versalift-navn. Det skulle løses på en måde, der gav mulighed for at agere decentralt på de enkelte markeder. Samtidig blev det besluttet at gøre op med fortidens mange brands og subbrands.
Med fuld respekt for det gamle logo har vi udarbejdet en visuel identitet, der sikrer både den røde tråd og muligheden for at formidle budskaber enkelt og tydeligt uanset, hvem der kommunikeres til og på hvilket niveau. Et rent, klart udtryk, der bygger på få farver, en produkt-/målgrupperelevant billedstil og tidløs typografi er elementerne, der danner grundlag for en markant tone-of-voice på alle platforme og markeder.