I reklamebranchen ser man i øjeblikket mange bureauer, der stolt viser deres Google Partner-badge frem. Hos Buchs har vi været Google Partner i mange år – og vi ser det som en måde at give vores kunder ro i maven, når de overlader annonce budgettet til os.
Hvad er Google Partners-programmet?
Kort fortalt er Google Partners-programmet udviklet til bureauer, der hjælper virksomheder med at annoncere på Google. For at blive Google Partner skal man leve op til en række krav omkring opsætning og optimering af kampagner, have erfaring med et vist annoncebudget – og en certificeret specialist, der har bestået Googles prøver.
Hos os er det Rasmus, vores SEM-specialist, der senest har taget certificeringerne. Han holder sig løbende opdateret og sørger for, at vi altid arbejder efter best practice, når vi håndterer kundernes kampagner.

Prøven man skal bestå består af i alt 5 delprøver:
- Search-certificering
- Display-certificering
- Video-certificering
- Google Shopping-certificering
- App-certificering
Når alle er bestået, kan man kalde sig Google Partner.
Se Buchs Google Partner-profil
Hvad betyder det for dig som kunde?
For dig betyder det først og fremmest en ekstra tryghed:
- At dine kampagner bliver opsat og optimeret, så de performer godt
- At vi har solid erfaring med at administrere betydelige annoncebudgetter
- At vi arbejder ud fra de retningslinjer, som Google selv anbefaler
Man kan godt sige, at Partner-badget er et slags kvalitetsstempel. Når det er sagt, vil vi også være ærlige: det er ikke raketvidenskab at tage certificeringen. Det vigtigste er ikke selve mærket – men at du har et bureau, der arbejder grundigt, gennemsigtigt og med det bedste for øje.

“Google Partner-programmet betyder ikke det store i den daglige drift - men det fungerer lidt som at få bilen til service. Det sikrer, at vi en gang om året bliver tjekket efter i vores viden - og får et synligt bevis (i form af Google Partner-badge) på at vi er up to date og kan forsvare kundernes konti og budgetter efter best practice”,
Rasmus Evald Kristensen,
SEM specialist hos Buchs.
Samtidig er det vigtigt at huske, at Google Ads aldrig bør stå alene. Ligesom en service på bilen kun er én del af det samlede vedligehold, bør annoncering ses som ét element i jeres samlede marketing- og salgsindsats. Når Google Ads bliver tænkt ind som en del af et balanceret mix, kan det til gengæld være en stærk motor til at skabe relevant trafik til jeres website – og give de øvrige aktiviteter endnu mere effekt.
Læs mere om vores marketingaftaler
Så hvorfor betyder det alligevel noget?
Fordi det er endnu en måde, vi kan dokumentere, at vi ved, hvad vi laver. Samtidig er det din garanti for, at vi er opdateret på den nyeste viden om Google Ads – og at du kan læne dig trygt tilbage, velvidende at dine kampagner er i gode hænder.
Hos Buchs ser vi Google Partner-badget som et redskab til at skabe tryghed og tillid. For i sidste ende er det relationen, samarbejdet og resultaterne, der tæller – ikke et badge på en hjemmeside.
Vi skaber stærke resultater for kunderne
Når digital marketing planlægges som en helhed, kan resultaterne hurtigt mærkes. For WOOD STEP betød en opdateret strategi, at de fik 87 % flere kundeemner – og et marketingbudget, der arbejder mere effektivt.
Vi tror på langvarige kunderelationer
Google Partner-badget er én ting – men de stærkeste beviser på vores kompetencer finder vi i de kunder, der bliver hos os gennem mange år.
Her kan du læse om et samarbejde, der har varet i over 10 år, og som i dag leverer bedre resultater end nogensinde før.