I en tid hvor digitale medier fylder mere i medielandskabet og vores medieforbrug i samfundet er stigende, så skal der mere til end velassorterede bogreoler for at skabe tilstrømning til bibliotekerne. Det er Randers Bibliotek helt bevidste om, og derfor tilbyder de også et bredt repertoire af events og oplevelser, som f.eks. workshops i motion design, forfatterforedrag og strikkeaftener. 

Men selvom deres tilbud spænder bredt, så trængte deres visuelle identitet til et løft. Udtrykket skulle være mere nutidigt for at appellere særligt til de yngre målgrupper, og den visuelle profil skulle også kunne fungere digitalt. 

Randers Kommune kom til os med disse spørgsmål:

  1. Hvordan skaber vi en nutidig, overordnet visuel identitet for Randers Biblioteker, som også giver hver filial deres eget unikke udtryk?
  2. Hvordan får vi fat i de yngre målgrupper – uden at skræmme de ældre målgrupper væk?

Desuden drømte biblioteket om flere visuelle virkemidler, som kunne sættes i spil online, offline og i indretningen mm.