Nomus lever af at forebygge og bekæmpe brand og skadedyrsangreb for kunder indenfor industri og landbrug. Virksomheden er i vækst, og derfor ønskede de et tydeligere visuelt udtryk for at styrke både kendskab og branding.

I vores indledende research af virksomheden og branchen, stod det klart, at forebyggelse fyldte meget mere end bekæmpelse. Når du laver et samarbejde med Nomus, sker skaden faktisk sjældent, og dermed bliver bekæmpelse for det meste slet ikke nødvendigt. Med den indsigt skabte vi en mildere visuel identitet med et mere tryghedsskabende og imødekommende udtryk.

Tidligere logo
Nyt logo

Nænsom justering af logo styrker brandidentiteten

Nomus efterspurgte et stærkere udtryk – men ønskede ikke nødvendigvis et helt nyt logo. Vi valgte derfor en nænsom justering af Nomus-logoet. Det giver virksomheden mulighed for, at implementere det nye visuelle udtryk i det tempo, der passer dem bedst.

Med en udvidet farvepalette og enkle grafiske greb, er det lykkedes at justere logoet, så det får et lettere, blødere og mere tidssvarende udtryk og bibeholde en rød tråd til det gamle logo, som på sigt bliver udfaset.

Vi har udtænkt et payoff til Nomus med fokus på forebyggelse, tryghed og services.

‘Sikkerhed mod brand og skadedyr’

Ved at nævne både brand og skadedyr differentierer vi Nomus fra konkurrenterne, som ikke har samme pakke af services.