Vil du gerne have flere tilmeldinger til dit online nyhedsbrev? Flere, der åbner dine e-mails og klikker på dine tilbud? Her er 5 tips til bedre markedsføring og flere leads med nyhedsbreve:
1. Giv modtager et godt tilbud på dit website
Et godt tilbud kan få modtageren til at føle, at der er noget i det for dem, når de tilmelder sig dit nyhedsbrev. Tilbuddet skal være attraktivt i forhold til at modtager vil afgive kontaktinformation. Eksempler på tilbud kan være:
- En e-bog (10-20 sider) eller en online video med nyttig viden om det, du / din virksomhed laver.
- En rabat på kundens første køb (fx “Få op til 30 % rabat i webshoppen”).
- En månedlig lodtrækning om et gavekort på 500 kr. til din butik.
- Tænk: Hvad kan du give, som potentielle kunder vil blive fristet af?
2. Gør tilmeldingen TYDELIG
Sørg for, at de besøgende på dit website ser: 1. At du har et nyhedsbrev. 2. Hvor de kan skrive sig op.
Over 50 % af besøgende på et website når aldrig længere end til den øverste del af forsiden.
Placér dit tilmeldingsfelt i toppen af sitet. Ofte er navn og e-mailadresse nok. Du kan også supplere med en pop-up, der kommer op efter nogle sekunder eller når modtageren forlader dit site. Brug i øvrigt aldrig ordet “tilmeld”. Det kan lyde for forpligtende. Skriv i stedet: “Ja, jeg vil gerne finde kærligheden”, “Kom med i klubben”, eller “Giv mig rabatter hver uge”.
3. Gør emnet uimodståeligt
For at en e-mail skal blive åbnet, er den nødt til at have et fængende emne. Gode emnelinjer taler direkte til modtageren og gerne med en form for påtrængende nødvendighed.
Eksempler: “Skynd dig i XX denne weekend” eller “Så stopper festen” (optakt til et ophørsudsalg). Sørg for, at både dit emne og de første linjer er catchy. Ikke noget med at skrive “Nyhedsbrev fra” eller “Sidste nyt fra”. Du bliver overset og / eller afmeldt.
4. “Spam” dine modtagere med værdifuldt indhold
Mange af os er bange for at spamme vores modtagere med nyhedsbreve. Tænk hvis de framelder sig, fordi vi kontakter dem for meget? Men hvis vi leverer værdifuldt indhold, vil vores modtagere gerne høre fra os. De har ikke noget imod at blive kontaktet flere gange om måneden eller ugen, hvis vi giver dem svar på det, de leder efter.
Hvis du kører en kampagne, så følg op tre dage efter den første e-mail og igen nogle dage senere. Det er ikke noget problem at enkelte afmelder sig dit nyhedsbrev, hvis blot du har tilgang af tilmeldinger og skaber værdi for dem, som bliver på din liste.
5. Kendetegn for effektive nyhedsbreve
Kom til sagen med det samme og skriv kort og godt. Hvis du skriver lange tekster i et nyhedsbrev / e-mail marketing, skal du være en dygtig tekstforfatter, der fastholder din læser ligesom i en spændingsroman.
Indsæt Call-To-Action knapper, der pirrer læseren til at klikke. Send dem ind på en landingpage, hvor de kan købe dine produkter / services.
Brug smuk, enkel grafik og billeder – gerne med mennesker eller farver.
Brug gerne såkaldt infotainment, hvor du både informerer og underholder kunden. Eksempel: En kort video, hvor du gør rent med de rengøringsprodukter, du sælger.
Gør nyhedsbrevet smartphone-venligt og husk luft og plads. Læseren skal kunne scrolle og ånde uden at føle sig overvældet.
Lad være med at ville alt for meget i ét og samme nyhedsbrev. Fokusér på 1-2 hovedemner og følg op med andre emner / nyheder nogle dage senere.
Er du nysgerrig på mulighederne med nyhedsbreve - og har du lyst til at høre mere? Kontakt os for en uforpligtende snak.