Vil du gerne have flere tilmeldinger til dit online nyhedsbrev? Flere, der åbner dine e-mails og klikker på dine tilbud? Her er 5 tips til bedre markedsføring og flere leads med nyhedsbreve:
1. Giv modtager et godt tilbud på dit website
Et godt tilbud kan få modtageren til at føle, at der er noget i det for dem, når de tilmelder sig dit nyhedsbrev. Tilbuddet skal være attraktivt i forhold til at modtager vil afgive kontaktinformation. Eksempler på tilbud kan være:
- En e-bog (10-20 sider) eller en online video med nyttig viden om det, du / din virksomhed laver.
- En rabat på kundens første køb (fx “Få op til 30 % rabat i webshoppen”).
- En månedlig lodtrækning om et gavekort på 500 kr. til din butik.
- Tænk: Hvad kan du give, som potentielle kunder vil blive fristet af?
2. Gør tilmeldingen TYDELIG
Sørg for, at de besøgende på dit website ser: 1. At du har et nyhedsbrev. 2. Hvor de kan skrive sig op.
Over 50 % af besøgende på et website når aldrig længere end til den øverste del af forsiden.
Placér dit tilmeldingsfelt i toppen af sitet. Ofte er navn og e-mailadresse nok. Du kan også supplere med en pop-up, der kommer op efter nogle sekunder eller når modtageren forlader dit site. Brug i øvrigt aldrig ordet “tilmeld”. Det kan lyde for forpligtende. Skriv i stedet: “Ja, jeg vil gerne finde kærligheden”, “Kom med i klubben”, eller “Giv mig rabatter hver uge”.
3. Gør emnet uimodståeligt
For at en e-mail skal blive åbnet, er den nødt til at have et fængende emne. Gode emnelinjer taler direkte til modtageren og gerne med en form for påtrængende nødvendighed.
Eksempler: “Skynd dig i XX denne weekend” eller “Så stopper festen” (optakt til et ophørsudsalg). Sørg for, at både dit emne og de første linjer er catchy. Ikke noget med at skrive “Nyhedsbrev fra” eller “Sidste nyt fra”. Du bliver overset og / eller afmeldt.
4. “Spam” dine modtagere med værdifuldt indhold
Mange af os er bange for at spamme vores modtagere med nyhedsbreve. Tænk hvis de framelder sig, fordi vi kontakter dem for meget? Men hvis vi leverer værdifuldt indhold, vil vores modtagere gerne høre fra os. De har ikke noget imod at blive kontaktet flere gange om måneden eller ugen, hvis vi giver dem svar på det, de leder efter.
Hvis du kører en kampagne, så følg op tre dage efter den første e-mail og igen nogle dage senere. Det er ikke noget problem at enkelte afmelder sig dit nyhedsbrev, hvis blot du har tilgang af tilmeldinger og skaber værdi for dem, som bliver på din liste.
5. Tydelige Call-to-actions
Tydelige CTA’s i et nyhedsbrev, spiller en afgørende rolle. En klar og fremtrædende CTA opfordrer læseren til handling.
Indsæt CTA knapper, der pirrer læseren til at klikke. Send dem eventuelt ind på en landingsside, hvor de kan købe dine produkter / services.
CTA'er hjælper med at skabe en sømløs rejse for læseren ved at forbinde det indhold, de lige har læst, med en konkret handling, hvilket øger chancen for engagement. De tjener også som en effektiv måde at måle responsen på dine e-mails, da klik på disse knapper ofte kan spores. Dette giver værdifuld indsigt i, hvilke typer af indhold, der genererer mest interesse.
6. Segmentering af subscribers
Segmentering af abonnenter på din nyhedsbrevsliste kan bidrage markant til effekten af dine nyhedsbreve. Når du segmenterer din liste, har du mulighed for at skræddersy indholdet til at imødekomme specifikke interesser eller behov. Dette er med til at gøre kommunikationen mere relevant og personlig, hvilket potentielt kan forbedre chancerne for handling på dine nyhedsbreve.
7. Gør det kort og konkret
I en verden hvor informationsoverflod er normen, er det afgørende at formidle budskabet hurtigt og effektivt for at sikre, at nyhedsbrevet ikke blot bliver åbent, men også læst.
Ved at holde nyhedsbrevet kort og konkret, kan modtagerne hurtigt fange de centrale budskaber og forstå de handlinger, du opfordrer dem til at foretage. Det er essentielt at undgå, at vigtigt indhold bliver overskygget af overflødige detaljer.
8. Mobilt fokus
Statistikker indikerer, at mobiltelefonen er det mest anvendte værktøj til at tilgå e-mails, og denne tendens forventes at fortsætte med at vokse.Derfor er det, ligesom med hjemmesider, essentielt altid at fokusere på, hvordan dit nyhedsbrev fremstår på mobile enheder. Det er vigtigt altid at sikre, at dit nyhedsbrev er responsivt og tilpasser sig korrekt til populære mobile enheder som smartphones og tablets.
Er du nysgerrig på mulighederne med nyhedsbreve - og har du lyst til at høre mere? Kontakt os for en uforpligtende snak.