At hyre et marketingbureau til at opnå de resultater, du ønsker for din virksomhed, kan være en af de stærkeste beslutninger, du træffer som indehaver eller CEO.
Det store spørgsmål er ikke, hvorvidt du har råd til et marketingbureau, men snarere hvor mange penge, timer og tabte muligheder, det allerede koster dig at klare alting selv.
Før i tiden var marketingbureauer lig med astronomiske budgetter og skjulte gebyrer. Men nu kan du få specialiserede services og månedlige aftaler med marketingbureauer, der langt bedre kan betale sig – fremfor at du selv skal arbejde med Facebook eller hyre en fuldtids marketingansvarlig.
Internettets vækst, Googles indeksering og eksplosionen af sociale medier har ændret den måde, virksomheder kommunikerer og sælger på. Hvor det tidligere var tilstrækkeligt at lave marketing ved at indrykke en annonce eller printe en flyer eller et skilt, så er forbrugerne i dag konstant parate til at træffe købsbeslutninger via deres mobiler, og når de shopper i butikker.
Dette stiller nye krav til markedsføring. Som virksomhed er du nødt til at dukke op på relevante søgeord på nettet og få din målgruppe til at forstå – på ganske få sekunder – hvad du tilbyder, og hvorfor de skal købe fra dig netop nu. Du er måske også nødt til at være synlig på messer og i fysiske butikker med flyers og visitkort og i gadebilledet med et skilt eller en plakat.
Kan en medarbejder gøre dette alene?
Mange virksomhedsejere vælger at ansætte en fuldtids marketingsmedarbejder til denne altafgørende opgave ud fra devisen om, at marketingbureauer har højere timepriser og er dyrere.
Men sagen er, at de nye discipliner indenfor marketing i dag er så forskellige, at det kan være vanskeligt (hvis ikke umuligt) at finde én person, som både er ekspert i websiteud-vikling, grafisk design, opsætning af brochurematerialer, Power Point design, visitkort, billederedigering, messestande, skilte, dataanalyse, tekstforfatning, e-mail marketing, sociale medier, AdWords og PR.
Det koster både tid og penge at finde den rette medarbejder, og når hun er ansat, skal hun have en månedsløn, ferie, pension og sygedage. Måske skal hun også have kurser i nye softwareprogrammer, købe licenser og holde sig opdateret omkring et hav af nye markedstendenser.
Har du overvejet at et marketingsbureau?
Et alternativ til en fuldtids marketingmedarbejder er at outsource hele eller dele af din markedsføring til et bureau.
Fordelene ved et marketingbureau er:
- Du betaler kun for det, du har brug for.
- Du kan få en månedlig aftale til langt under prisen på en fuldtidsansat medarbejder – 10.000 – 20.000 kr. om måneden fremfor 30.000+ kr.
- Du har adgang til eksperter indenfor kommunikationsrådgivning, SEO, printmaterialer, grafisk design, digital strategi, sociale medier, outdoor marketing, webudvikling, skilte, vægudsmykning, bilfolie, slogans og tekstforfatning og kan inddrage dem efter behov.
- Du kan sætte alle ressourcer ind på at nå en deadline – uden at det går ud over andre områder af din forretning.
- Du slipper for at ansætte og træne – dine eksperter er allerede klar.
- Du eller din marketingmedarbejder slipper for at begå dumme fejl og spilde kostbar tid.
- Marketingbureauet har mange års erfaring med din branche og ved, hvilke kampagner og tiltag, der virker.
Vil du høre nærmere om, hvordan Buchs marketingeksperter kan hjælpe dig?
Så kontakt os i dag!