Hvordan øger du værdien af din butiksfacade?
Ved at sætte folie på din butiksfacade og vinduesfolie på dine udstillingsvinduer, får du mulighed for at kommunikere stærke budskaber ud til dine målgrupper. Du får mulighed for at:
- Give et bedre og mere klart billede af din virksomhed og dit brand.
- Øge din synlighed og genkendelighed markant.
- Fremhæve dit produkt, dine ydelser, dit logo og dine firmafarver.
- Skabe positive følelser og associationer hos din målgruppe ved brug af billeder og grafik.
- Give information om dine åbningstider og andre ofte stillede spørgsmål.
- Inspirere og i bogstaveligste forstand invitere din målgruppe indenfor – især hvis dit vinduesfoliedesign engagerer din målgruppe og har et iøjefaldende “call to action”.
Vinduesfolie er lidt ligesom som et billboard eller et skilt – bare endnu bedre. Et traditionelt billboard eller skilt er normalt placeret et stykke væk fra din virksomhed i forsøget på at få folk til at køre hen og besøge din forretning. Men ved at bruge vinduesfolie som reklame, placerer du dine annoncer lige dér, hvor dit produkt og din ydelse er – og gør det muligt for din målgruppe at gå indenfor og handle med det samme.
Al markedsføring handler i sidste ende om at få kunder i butikken – og netop dette er vinduesfolie eminent til.
Skil dig ud fra dine konkurrenter
I særligt travle områder såsom indkøbscentre, byer og gågader kan reklame via vinduesfolie være netop dét, der får din virksomhed til at skille sig ud i forhold til dine konkurrenter. Markedsføring med vinduesfolie er lidt ligesom at sætte et fyrtårn op, der tiltrækker forbipasserende kunder.
Hvis du har en mindre butik, kan du vælge enkel, iøjnefaldende grafik eller bogstaver. Har du et større vindue at lege med, kan du gå “all in” med grafik, mønstre, billeder og beskrivelser af, hvorfor folk skal komme ind i din butik.
Du kan tilpasse udseendet af dit vinduesfolie til din virksomhed og situation. Er du for eksempel en opstartsvirksomhed indenfor detail, der netop er åbnet i gågaden, kan du spille på et moderne, oprørsk udseende. Leverer du ydelser indenfor bank, finans, jura, ejendomshandel eller tandpleje, så er et elegant og troværdigt look måske mere dig. Det hele afhænger af dit image og hvad du ønsker at målgruppen skal gøre, når de ser din butiksfacade.
Fordele ved vinduesfolie
Der er mange fordele ved at bruge vinduesfolie til reklame og annoncering, for eksempel:
1. Fleksibilitet
Vinduesfolie er perfekt til dig, som godt kan lide at ændre udseende på din facade alt efter årstid og sæson. Har du et udsalg, som du vil annoncere? Sæt det på dine vinduer. Et nyt produkt, som du vil promovere? Annoncér det på dine vinduer. Mulighederne er uendelige. Du kan ændre din vinduesgrafik lige så ofte, som du vil. Vinduesfolie er let at sætte op og tage ned igen.
2. Overkommeligt
Prisen på vinduesfolie er meget overkommelig og kan sættes ind i planen for din næste kampagne – uden at det vælter budgettet. Igen fordi folie er fleksibelt, kan din butiksfacade ændres til jul, påske, sommerferie, skolestart, Halloween, med mere.
3. Praktisk
Du betaler allerede for din butik og dit udstillingsvindue. Ved at sætte folie på vinduerne, udnytter du blot dine eksisterende ressourcer. Du får det optimale ud af dit markedsføringsbudget og maksimerer din rækkevidde ved at bruge det, du allerede har.
Er du klar til at høste fordelene ved vinduesfolie på din butiksfacade?
Få inspiration her til din vinduesfolie eller kontakt Buchs i dag og begynd at maksimere dit annonceringspotentiale.