Det kan være svært at finde den helt rigtige titel, men hvis du holder dig til de 10 punkter her, så er du godt på vej mod at finde en god titel til bogen.
10 tips til at finde titlen på din fagbog
Titlen på din bog er noget af det vigtigste – det er navnet på det mesterværk, som du har brugt oceaner af tid på at lave. Men det er en svær disciplin at finde frem til den helt rigtige titel, som både er fængende og præcis – og som ikke allerede er taget!
Vi giver dig derfor 10 tips, som du kan bruge, når du skal finde frem til den helt rigtige titel til din fagbog:
- Skriv først din bog uden at tænke for meget på titlen. Når du ved, hvad din bog handler om, så bliver det nemmere at udføre de næste steps.
- Lav en liste over alle fordelene, som dine læsere får ud af at læse din bog?
- Vælg et par af de allervigtigste fordele ud, som indrammer dit hovedbudskab.
- Skriv en titel, hvor du fokuserer på den værdi, som læseren får.
- Omformuler evt. så den rammer brugeren så direkte som muligt (se din målgruppe for dig og forestil dig, at du med én kort sætning skal sælge bogen til ham/hende).
- Forenkel og gør titlen skarp.
- Tjek at titlen er god ved at spørge nogle, som ikke kender dig personligt og dermed ikke har følelser i klemme.
- Test titlen på Google, så du kan undersøge om der findes andre bøger med en lignende titel?
- Skal du have en hjemmeside for din bog, er det også vigtigt at tjekke, at der er en ledig www-adresse, der passer.
- Beslut dig og sæt gang i din markedsføring af bogen allerede inden den er udgivet, så har du måske allerede nogle købere stående parat, når bogen udkommer.
Vi kan hjælpe dig med at markedsføre din bog, så du når dine potentielle købere på alle de vigtigste touchpoints i kunderejsen. Book et uforpligtende møde med vores dygtige specialister her.