Hvordan opnår man knap 350.000 eksponeringer på kun én måned? Svaret er simpelt. Pinterest. DS Stålprofils resultater fra deres Pinterest-markedsføring er enestående – det kan du læse mere om sidst i artiklen. Pinterest er mediet folk søger mod, når de skal inspireres – og de søger aktivt efter dine løsninger. Du står altså med en unik målgruppe, som ønsker at høre fra dig!
Hvad er Pinterest?
Du kender formentlig allerede til Pinterest, hvis du f.eks. går op i nyskabende design, trendsættende mode, kreative DIY-projekter, personlig boligindretning eller forførende kogekunst? Så er Pinterest stedet, hvor man finder inspiration og ny viden. Pinterest er endnu et socialt medie med et stort potentiale og en oplagt kanal at tænke ind som en del af dit marketingmix. Pinterest adskiller sig fra andre kendte platforme, da man her brander på en kanal, der fungerer som en blanding af et socialt medie og en søgemaskine. Hvor Pinterest i begyndelsen blev anvendt udelukkende som et inspirationsmedie, bliver det nu i højere grad anvendt som en søgemaskine ligesom Google. Det giver fantastiske annoncemuligheder.
Hvad er fordelen ved at annoncere på Pinterest?
Pinterest annoncering bygger på noget af det bedste fra både Facebook og Googles annonceplatforme. Det er en rigtig stærk platform med et intuitivt flow, når du opsætter og målretter annoncer. Platformen har endnu ikke for alvor fået fat i de danske virksomheder – og det beskedne antal aktive virksomheder gør derfor også annonceringspriserne i Danmark kunstigt lave. Du kan dermed skabe rigtig gode resultater for et mindre budget sammenlignet med andre sociale medier.
Der er desuden hele 433 millioner brugere på mediet i skrivende stund, hvilket betyder, at du kan nå en meget stor målgruppe, der søger inspiration til deres næste projektidé eller køb. Dine annoncer passer elegant ind i mediet, hvor brugerne ikke oplever annoncerne nær så forstyrrende, som de kan gøre på andre sociale medier. Pinterest lægger selv op til, at dine annoncer ikke afbryder, men derimod inspirerer brugerne tidligt på kunderejsen.