Markedsføringsstrategi & analyse

For at kunne udarbejde en vellykket strategi er det en forudsætning at have indsigt, viden og målgruppeforståelse. Vi hjælper dig med markedsforståelse og viden om brugeradfærd igennem vores forskellige analyseværktøjer – så vi herigennem sikrer de rette indsatsområder, prioriteringer, kommunikationskanaler, budskaber og tone of voice.

En grundig markedsføringsstrategi bygget på analyse skaber effektive resultater

Vi indleder altid nye, komplekse kundesamarbejder med en grundig analyse af branchen, målgruppen og kundens virksomhed. For at kunne udarbejde en succesfuld markedsføringsstrategi er det nemlig en forudsætning at have dyb indsigt i virksomhedens situation. Det kan handle om at få indsigt i virksomhedens udfordringer, målgrupper samt branchen, som virksomheden eksisterer i. Vi indsamler værdifuld viden om din virksomhed gennem en række analyseværktøjer, såsom workshops, spørgeskemaer, interviews, research og rapporter. Indsigterne fra analyserne gør os i stand til at formulere præcise målsætninger for din virksomhed, som kan skabe effektive og målbare resultater.

Vi er nysgerrige – og den nysgerrighed bruger vi til at finde indsigter og oplevelser i vores kunders virksomheder. Hvornår har I f.eks. sidst prøvet at være kunde hos jer selv?

Formålet er at omsætte jeres virksomheds målsætninger til konkret og taktisk markedsføring. Strategien og de opsatte målsætninger er dem vi ”spiller bold opad”, når kampagnerne for året tilrettelægges og udvikles.

Hvordan involverer vi f.eks. kundeservice, salgsafdelingen eller sågar økonomiafdelingen, så de også kan bidrage til at nå målsætningerne. Er én af vores vigtigste KPI’er at få flere til at registrere sig til et elektronisk nyhedsbrev, hvorfor så ikke bruge alle kundens kontaktpunkter med virksomheden?

Hvad skal indsigterne bruges til?

Du vælger helt selv, om du ønsker indsigterne helt usorterede, eller om vi skal sammenfatte de vigtigste pointer fra materialet til jer, så de er overskuelige og lette at gå til. Indsigter er en værdifuld kilde af data, som kan anvendes til at tilrettelægge jeres indsatser mere effektivt og målrettet. De giver en større forståelse for jeres målgruppers adfærd og dét marked I opererer i. Vores forskellige analyseværktøjer indsamler et bredt udvalg af data, som kan give jer den viden, der kan gøre den store forskel i forhold til jeres indsatsområder, tilrettelæggelse af budskaber og kampagner.

Vores analyseværktøjer

Med digitale kampagner og platforme er det blevet nemmere at analysere brugeradfærd, performance og effektivitet. Vi har bl.a. rigtig gode erfaringer med at monitorere den digitale indsats via systemet Databox, som giver et fantastisk overblik over marketingindsatsen. Men ingen kunder og kampagner er ens – og vi sammensætter det flow, der matcher din virksomhed bedst.

Kontakt os allerede i dag og book et uforpligtende møde med en af vores specialister.

Se vores specialister

Fremtidens kommunikation er grøn og bæredygtig!

Buchs har en stærk holdning til både miljø og bæredygtig kommunikation. Vi har udvalgt tre verdensmål, som vi aktivt arbejder for at implementere både i Danmark og i vores afdeling i Vietnam. Er du nysgerrig på hvordan din virksomheds kommunikationsmaterialer bliver mere bæredygtige?

Buchs & miljøet

Få tips og tricks til din markedsføring

Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers SoMe workshop med en af vores dygtige specialister.

Tilmeld dig
Kontakt

Kontakt Henrik

Adm. direktør

+45 2064 8380
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Book et møde