User Experience (UX) Design
User experience design kan forbedre den oplevelse dine kunder får, når de interagerer med dit website. Før vi designer dit website, analyserer vi målgruppen og udvikler en brugervenlig kunderejse, der gør det let for kunden at finde dét, de søger samt navigere på websitet.
Et brugervenligt website øger salget
Det er ikke nok at skaffe varme leads med SEO og tiltrække kunder til dit website. Det er mindst lige så vigtigt, at kunderne hurtigt finder, hvad de søger, og at hele kunderejsen forløber gnidningsfrit. Og her taler vi om kunderejsen på tværs af website, google og sociale platforme. Det er vigtigt at skabe synergi imellem dine digitale touchpoints, så kunden føler sig guidet og tryg på rejsen. Vi arbejder strategisk med UX design, når vi udvikler websites, og vi er altid i tæt dialog med dig som kunde.
Hvordan fungerer user experience design?
User experience design bygger ovenpå en lang række teorier og videnskabelige teknikker, som med fordel kan udnyttes til andre formål end digitalt design. Der arbejdes med teknikker såsom nudging, loss aversion og indsigter, så dine kunder kan blive guidet sikkert igennem kunderejsen på websitet.
Det vil f.eks. sige, at vi udnytter kundens frygt for at gå glip af noget eller påvirker kunden til at vælge en retning ved at give dem et kærligt puf. Disse teknikker kommer til udtryk i user interface (UI), der designes til websitet. Det kan være knapper, farver, tal der tæller ned, hvilket helt ubevidst påvirker kunden, til at træffe de ønskede valg igennem kunderejsen. Når user experience fungerer optimalt, vil kunden slet ikke bemærke disse små designgreb, men blot stå tilbage med oplevelsen af en lækker og gnidningsfri købsoplevelse på dit website.