Genbrugskoncept fik navn og visuel identitet

Konceptet, organisationen, lokationen – det hele lå klart, men navnet og den visuelle linje manglede.

Buchs har udviklet identiteten til genbrugsbutikken, som i dag hedder Finderiet, og som med sin socialøkonomiske og miljøvenlige profil retteligt kan bære det nye payoff: Vi handler med hjertet.

Fra idé til effektiv kommunikation

Efter fundamentet var formuleret, udarbejdede vi den grafiske identitet og tekstuniverset, som være med til at tegne den hele særlige profil for butikken.

Nøgleelementet blev bomærket der med de to hænder, som peger i hver sin retning og illustrerer, at der findes guld overalt, hvis blot man kigger efter – samtidig med at hænderne danner et hjerte, og dermed peger tilbage til butikkens værdigrundlag.

Hænderne og tekstuniverset har vi efterfølgende iværksat som grafisk virkemiddel på en lang række små og store kommunikationsmaterialer.

Siden lancering er der eksempelvis produceret 1.000 visitkort, 4.000 flyers og postkort, 400 plakater – et komplet website – fire flag, vinduesfolier og et fem meter langt banner.

Buchs har indfriet alle vores forventninger - og mere til. Et stærkt koncept som har haft stor betydning for vores butik.

Vejen fra idé til virkelighed har været en sand fornøjelse at følge hele vejen rundt.

Kim Blach, Direktør - GOGGS, fonden bag Genbrugsbutikken - Finderiet.

 

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Soliditets kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Soliditets database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel. co2-logo-da
Luk, og vis ikke igen
buchs