Konverteringsoptimering sikrer optimal kunderejse
Nu havde vi målgruppen på websitet. Herfra handlede det for os om at eliminere forhindringer på websitet, så chancen for konverteringer øges.
Derudover tog vi også vores nye marked i betragtning. Noget af det, som kendetegner det tyske marked på tværs, er deres behov for tryghed og gennemsigtighed, som vi generelt oplever er større end her i Danmark.
Derfor tilpassede vi vores forskellige landingssider gennem bl.a. design og indholdsrettelser og sikrede tilgængelighed, øget brugervenlighed og mindre ‘støj’.
Vores popup med ‘Få en gratis vareprøve’ er en strategisk ændring af, hvornår vi tilgodeser målgruppens behov. Vores popup øger særligt tilgængeligheden, og er samtidig et vigtigt værktøj til leadindsamling på konverteringsmålet.
Fra strategi til taktiske kampagneelementer
Med målgrupperne og budskaberne på plads gik vi i gang med at udvikle og implementere de konkrete kampagneelementer, kreativer og tekster til de første, primære kanaler: Google Ads og LinkedIn Ads.
På Google Ads har vi mulighed for at imødekomme efterspørgsel i markedet på specifikke søgninger, og derfor startede arbejdet for denne kanal med at indsamle fagtermer, søgeord mv. for Combitherms produkter.
LinkedIn Ads valgte vi, fordi vi helt ned på branche, virksomhed og jobtitel havde identificeret målgrupperne. Disse parametre er noget, vi netop har mulighed for at filtrere mod, når vi opsætter kampagner på det professionelle medie LinkedIn.
Til begge platforme fik vi, med budskabet som centrum, udarbejdet kampagnemateriale til vores annoncer bestående af tekst, kreativ, CTA, landingssider mv.
Mangler du også et overblik over dine marketingindsatser?
Når vi går fra strategier til taktiske kampagneelementer, som folder sig ud på flere markeder og platforme, øges kompleksiteten af afrapporteringen til ledelsen naturligvis. Det er også noget Anja fra Combitherm har mærket, og vi har derfor taget Databox i brug.
Hos Buchs stiller vi værktøjet Databox til rådighed, som giver dig et rapporterbart overblik med ønskede nøgletal og frigiver tid og dermed interne ressourcer. Tag endelig fat i en af vores specialister, hvis du har brug for hjælp til din digitale markedsføring.
Book et uforpligtende møde