Gennem 75 år har Junge-brandet været synonym med jakker i højeste kvalitet. Både de populære klassikere såvel som nye designs er kendetegnet ved kreativitet med fokus på detaljen samt direkte reference til den enkle, nordiske livsstil.
Som det er almindelig praksis i branchen, skal det gå stærkt, så snart kollektionsprøverne er i hus. På trods af de restriktioner Covid-19 har medført i forhold til messer og butikker i hele Europa, var det business-as-usual, da Junges efterårs-/vinterkatalog 2021 skulle på gaden.
Vi er hos Buchs vant til hurtig omstilling og høj grad af fleksibilitet, så da Junge henvendte sig til os med haste-opgaven, var vi klar på at tage udfordringen op. I løbet af kun 5 arbejdsdage layoutede, rentegnede og producerede vi et gennemført katalog på 52 sider i 10.000 eksemplarer. Det var en proces, der krævede kreativitet og godt håndværk såvel som fleksibilitet og en hurtig, klar dialog med både kunde og fotograf.
Katalogets visuelle udtryk blev inspireret af efterårs-og vintersæsonens afdæmpede og elegante farveskala, som samtidigt fremhævede produkterne i en stilren komposition. Kataloget blev desuden trykt i lækre materialer, der udstrålede høj kvalitet.