Da Baron skulle markedsføre et nyt, innovativt produkt på eksisterende og nye markeder, hjalp Buchs med at udvikle et kampagnekoncept til lanceringen. Vi har tidligere hjulpet Baron med at udvikle en ny visuel identitet og kunne dermed bygge vores konceptoplæg med afsæt i et allerede indgående kendskab til virksomheden og deres produkter.
Global kampagne for intelligente transportbånd
Et omfattende idékatalog
Vores kreative team udviklede et overordnet koncept og herefter et omfattende idékatalog til Baron. Kataloget indeholdt bl.a. navngivning af produktet (CleverConveyor) og et internationalt payoff: "Next level construction." Vi definerede målgrupper, identificerede unique selling points, kampagnespor og skabte visuelle kommunikationsmaterialer, herunder digitale funktioner og direct mails.
Navngivning og payoff
Vi introducerede navnet CleverConveyor til det nye intelligente transportbånd. Navnet klæder Barons øvrige produktnavne og er nemt at huske, da det der gør brug af bogstavrim og tager afsæt i produktets features. Payoffet Next level construction positionerer produktet som det allernyeste inden for byggebranchen og ved at bruge det engelske sprog, rammer vi et internationalt udtryk.



Hvordan visualiserer man en digital feature?
For at formidle CleverConveyors banebrydende, digitale egenskaber designede vi en række grafiske ikoner for de forskellige funktioner databasen rummer. Illustrationerne kombineres for eksempel med et foto af en kunde, der interagerer med databasen på en iPad. Således skabes der fokus på de digitale funktioner, og det bliver nemmere for målgruppen at afkode, at der er tale om mere end blot ‘et almindeligt transportbånd’.

Direct mails skabte opmærksomhed
Til opgaven har vi anvendt fysiske direct mails til at skabe opmærksomhed hos potentielle kunder. Vi har designet en direct mail med en overraskende ‘pop-up’ funktion. Den blev sendt ud til nøje udvalgte kunder og indeholdt bl.a. også et personligt adresseret brev til den enkelte kunde samt både spiselige og drikkelige forfriskninger. Formålet var, at skabe et positivt førstehåndsindtryk af produktet, så kunden tog godt imod Barons sælgere, når de efterfølgende tog personlig kontakt for, at generere et lead i form af et møde, som potentielt kunne føre til et salg.
Noget vi er særligt stærke til hos Buchs er netop at hjælpe vores kunder med unikke specialproduktioner. Det skyldes blandt andet, at vores designere sidder sammen med vores produktionsfolk og nemt kan teste prototyper til den endelige løsning er på plads.





Video
Buchs har tilrettelagt og produceret en kampagnevideo for CleverConveyor. Vi stod for locationscouting, rekruttering af statister, idé, storyboard og selve produktionen af videoen. Video er en af de mest effektive måder at skabe opmærksomhed på de digitale platforme, og kampagnevideoen blev også anvendt som et centralt kreativ i en række online annoncer.
Online annoncering
Annoncekampagnen med videoen af CleverConveyor blev brugt som en leadmagnet og havde til formål, at skabe flere signups til Barons nyhedsmail. Vi designede en kampagne-email (se designet ovenfor) samt udarbejdede design til en ny landingpage til CleverConveyor. Alt sammen for at sikre konsistens i den visuelle oplevelse og storytelling som potentielle kunder møder på de forskellige touchpoints.
Messemateriale
Da CleverConveyors unikke selling point er den digitale database, er det vigtigt, at kunderne kan opleve det digitale univers i showroom hos Baron såvel som på messer rundt om i verden. Buchs har dekoreret særlige, tyverisikre iPad-standere og hjulpet Baron med at designe messemateriale, der understøtter kampagnen.

Kampagneplanlægning
På baggrund af idékataloget bød vi ind med forslag til en prioriteret plan for aktivering af kampagnen på både kendte, danske og nye globale markeder. Mange virksomheder oplever at miste pusten, når først deres nye kampagner er sat i søen. Her er det vigtigt med en langsigtet strategi for at nå målsætningerne.
Bliv klogere på kampagneplanlægning
Brug for rådgivning?
Buchs har specialister der kan rådgive dig og din virksomhed om effektiv kampagneplanlægning, og vi kan hjælpe dig med et stærkt koncept for dine kampagner.
Grøn kommunikation:
Buchs har en holdning til miljø!
Vidste du:
Vi tilbyder også labels og etiketter!
Få tips og tricks til din markedsføring
Tilmeld dig Buchs nyhedsmail og få nyttige tips og tricks til din markedsføring. Du får samtidig chancen for at vinde en 2-timers online marketing workshop med en af vores digitale specialister.
Tilmeld dig













