Ændret kampagne- og indrykningsstrategi gav pote!
“Hvordan sikrer vi, at vores efterskoler bliver besøgt til Efterskolernes Dag ‘23?”
Det var opgaven vi blev stillet af Ordblindeefterskolernes Netværk, som repræsenterer de 20 ordblindeefterskoler i Danmark.
Formålet med kampagnen i år har - ligesom tidligere år - været at øge kendskabet til, at de 20 ordblindeefterskoler OGSÅ er en mulighed ifm. Efterskolernes Dag.
Det nye i år har været OGSÅ at inspirere og oplyse ordblinde unge – og deres forældre, om udbyttet af et ordblindeskole-ophold.
Med nye fokuspunkter, målgrupper og konverteringsmålsætninger udviklede vi en ny digital kampagnestrategi.
Vi vil udfordres!
Med erfaringer fra 2022 og et konstant forandrende mediebillede, gav vi i år os selv en ny udfordring. Frem for, som tidligere, at fokusere på eksponering og antal visninger af annoncer, ønskede vi i stedet at bruge Ordbl.dk som kernen i kampagnen. Vores digitale fokus blev derfor, at drive kvalitetstrafik til Ordbl.dk
For at sikre succes med ovenstående, valgte vi bl.a. at prioritere en øget indsats mod forældrene som væsentligste influent, så vi denne gang både arbejdede med:
- Unge med ordblindhed
- Forældre til unge med ordblindhed
Med fuld adgang til ordbl.dk var adfærden dér et afgørende fokuspunkt undervejs – og selvfølgelig effekten af vores kanalmix og budskaber, der skabte trafikken dertil. De performancetal vi står tilbage med nu, efter endt kampagne, er vi rigtig stolte af.