3. juli 2018 af

10 vilde og utraditionelle skiltedesign, billboards og outdoor reklamer

Hos Buchs er vi vilde med skiltedesign, billboards og outdoor reklamer. Vi producerer et hav af forskellige skilteløsninger hvert år for vores kunder, og vores designteam bliver inspireret af installationer over hele verden.

Her er 10 af de vildeste og mest utraditionelle skilte og billboards, vi er faldet over.

 

PNC skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: http://www.greenroofs.com/projects/pview.php?id=1078

1. PNC

Hos amerikanske PNC er et billboard ikke blot en reklame. Se bare på dette mosdækkede skiltedesign, som hjælper med at fjerne CO2 og producerer oxygen i bymiljøer.

 


 

Formula skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: Adsarchive, http://adsarchive.com/formula-toothpaste-billboard/

2. Formula Toothcare

Dette billboard river i bogstaveligste forstand det traditionelle billboarddesign i stykker. Den opbrudte metalramme får designet til at fremstå endnu mere i øjenfaldende og understreger Formula Toothcares slogan: “Bygger stærke tænder”. Lavet af Oglivy og Marther i Indonesien.

 


 

BMW skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: http://www.torimeku.com/bmwi3/

3. BMW

Da BMW skulle lancere verdens første premium elektriske bil, valgte de i samarbejde med reklamebureauet Posterscope at fremhæve bilens unikke feature – elektriciteten – med halogenlys. Billboardet er programmeret til at lyse op efter mørkets frembrud.

 


 

Spotify skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: https://growth.org/discuss/what-are-your-thoughts-on-the-new-billboard-ads-from-spotify

4. Spotify

Ved at trække på musiktjenesten Spotifys enorme skatkammer af data har virksomhedens eget team skabt en række billboards inspireret af de fakta og tal, Spotify har adgang til. I New York skriver de: “Kære den person, som spillede “Sorry” 42 gange på Valentines Dag. – Hvad har du gjort?”

 


 

OBI skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: https://freshome.com/2014/03/19/super-creative-outdoor-advertising-obi-renovated-billboards/

5. OBI

Gør-det-selv byggemarkedet OBI i Tyskland har tænkt helt anderledes ved at placere deres reklamer udenpå folks huse. “Hvorfor promovere materialer, der gør vores hjem smukkere, ved at benytte reklamer, der ser grimme ud?” spurgte teamet sig selv. I stedet fandt OBI på noget langt mere kreativt og opsigtsvækkende.

 


 

Unitech skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: https://www.adsoftheworld.com/media/outdoor/unitech_boxes

6. Unitech

Dette Unitech billboard tager marketing til nye højder. Reklamebureauet JWT i New Delhi har produceret hundredvis af små tændstikæsker og limet dem sammen for at promovere et nyt eksklusivt lejlighedskompleks i Karma Lakelands, Indien.

 


 

xenon skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: http://1outdooradvertising.blogspot.com/2017/05/spotted-awesome-creative-for-billboards.html

7. Xenon

Ville vi ikke alle sammen ønske, at fodboldmål var bredere? Xenon Inkjet Printing i Myanmar har sat et billboard op for at vise, hvor bredt deres UV printer faktisk kan printe. Der findes næppe en bedre måde at vise det på end ved at lave et 27 meter bredt billboard.

 


 

Lego skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: https://www.adsoftheworld.com/media/outdoor/lego_monster

8. LEGO

Disse busstop reklamer i Malaysia viser unik LEGO kunst, der falder i med omgivelserne. Figurerne går rundt på gaderne, som om skiltet er en portal til en anden dimension. Lavet af reklamebureauet Oglivy og LEGO.

 


 

Heineken skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: http://creativecriminals.com/billboard/heineken/3d-billboard

9. Heineken

Dette tredimensionelle koncept i Amsterdam viser en hånd, der kommer ud af skiltets baggrund i færd med at gribe fat om Heineken ølflasken. Enkelt og effektivt. Udviklet af reklamebureauet TBWA.

 


 

Black tower skiltedesign outdoor reklame
Photo credits: https://www.appliedartsmag.com/winners_details.php?id=34&year=2005&clip=3

10. Black Tower Home Security

En fredag eftermiddag satte reklamebureauet TBWA/Vancouver et stort billboard op beklædt med boligtilbehør og køkkenudstyr. Søndag aften var billboardet helt bart og afslørede kampagnens budskab: “Folk stjæler. Black Tower Home Security”.

Savner du inspiration til dit næste skiltedesign?

Vil du se flere eksempler på usædvanlige skiltedesign, outdoor reklamer og kampagner?

kontakt Buchs kreative skilteteam og få en uforpligtende snak om dine muligheder eller få inspiration på skilte.buchs.dk .