2. november 2017 af

Salgsudvikling i industri- og produktions­virksomhed

Marketingfolk i produktions- og industrielle virksomheder har gennem tiden haft succes med traditionelle “udadgående” afsætningskanaler. Ny forretning blev genereret på messer, og kundeemner kom til gennem telefonbøger, handelsmagasiner, telefonsalg, direct mails og lignende.Køberne var tvunget til at opsøge virksomhedens sælgere for at indhente teknisk information eller få uddannelse og rådgivning. Måske er det tid til at “ryste posen” og se på muligheden for salgsudvikling gennem andre kanaler.

Dine kundeemner starter med en søgning på nettet

Dagens billede er, at internettet har ændret virksomhedens markedsføring og kundens køb af industrielle produkter og tjenester. Fagfolk indenfor industri og produktion anvender i dag online kilder til at søge information med henblik på at gøre deres arbejde bedre og mere effektivt.

Industrielle ingeniører, designere og andre indkøbere benytter internettet til at indhente tekniske oplysninger, indkøbe produkter og sammenligne leverandører. Alt sammen på egen hånd og uden kontakt til en salgsrepræsentant.

Fokus på andre markedsføringskanaler end tidligere

Succesfulde produktions- og industrivirksomheder har erkendt, at de gamle måder at ’skubbe’ marketingbudskaber ud på, ikke længere virker så godt, som de gjorde engang.

Generelt er deltagelse på messer faldende, og tid og omkostninger i forbindelse med personale og rejser er i stigende grad svært at retfærdiggøre. Andre traditionelle markedsføringsmetoder kan være vanskelige at forbinde direkte til en ønsket værdiforøgelse i virksomheden som f.eks. kundeemne konvertering.

Din hjemmeside bliver omdrejningspunktet

Intelligente produktions- og industrivirksomheder har omstillet deres markedsføringsstrategier. Ved hjælp af indgående markedsføringsaktiviteter (inbound marketing) og målrettet indhold, tiltrækker de trafik til deres virksomheds hjemmeside. Derved konverterer de besøgende til kundeemner og kunder.

Det gør virksomheden i stand til at kunne overdrage vigtigt kundeemnedata til f.eks. en salgsafdeling.

Hent vores gratis guide omkring online salgsudvikling

Det kan være svært for en virksomhed at komme i gang med at tænke digitalt, fordi man nogle gange mangler den digitale forståelse og viden om hvilken værdi, det vil skabe for virksomheden.

Kontakt os og få tilsendt vores gratis ”Guide til online salgsudvikling i din produktionsvirksomhed”. Den hjælper dig i gang med at skabe en digital forståelse for, hvordan du kan tilføre online værdi for din produktionsvirksomhed.

online salgsudvikling